LA NATURA COM A OBJECTIU

La vida en un 2,8.

11426383_10207511028033670_2436180850605811621_o

Viure amb intensitat la fotografia de naturalesa m’ha portat entre altres coses a una actitud molt especial amb l’entorn i amb el qui hi viuen.
Sovint però la manca d’esforços dels qui manen per mantenir l’ecosistema i hem fan defallir en segons quines accions vull emprendre.hyde

Vivir con intensidad la fotografía de naturaleza me ha llevado entre otras cosas a una actitud muy especial con el entorno y con quien viven en ella.
A menudo pero la carencia de esfuerzos de quienes mandan para mantener el ecosistema y hemos hacen desfallecer en según qué acciones quiero emprender.

M’agrada compartir els coneixements que he anat acumulant amb els anys en aules de fotografia que intento estiguin basades en el respecte per la natura.
Si bé la tècnica és indispensable, hi ha molts altres ingredients que ho fan possible com la convivència amb les altres espècies i l estudi del seu comportament.He tingut la sort de compartir moments amb grans fotògrafs de natura als qui professo moltíssima admiració.També als qui viuen més aprop de la terra i els animals com guies, cuidadors, ornitòlegs i biòlegs. Vull destacar un gran amic que des de la seva senzillesa i humilitat contagia el seu interès per la conservació de la natura i el coneixement i preservació de les especies. El doctor Fernando Camuñas.

Me gusta compartir los conocimientos que he ido acumulando con los años en aulas de fotografía que intento estén basadas en el respeto por la natura.
Si bien la técnica es indispensable, hay otros muchos ingredientes que lo hacen posible como la convivencia con las otras especies y el estudio de su comportament.he tenido la suerte de compartir momentos con grandes fotógrafos de natura a quienes profeso muchísima admiración.También a quienes viven más *aprop de la tierra y los animales como guías, cuidadores, *ornitòlegs y biólogos. Quiero destacar un gran amigo que desde su sencillez y humildad contagia su interés por la conservación de la natura y el conocimiento y preservación de las *especies. El doctor Fernando *Camuñas

camncc832

Fernando Camuñas

Una forta tormenta de sorra glaçada ales banquises del Mar den Nord.

Mantenint distàncies amb les foques grises a Donna Nook.

_MG_0730

El grán Pixeleta en acción!.

llacp

Yolanda Romero en las aguas de la Montaña Palentina

La visió del fotògraf naturalista contempla una conducta envers l’entorn i els essers que hi viuen.

Sovint es mimetitza per a no ser descobert o per malmetre el decurs de l existència dels qui fotografia. El fotògraf naturalista ha de mantenir tàctiques no invasives i estudiar prèviament el comportament de cada espècie.

1115964_10205485827164914_7671604352880776387_o

La visión del fotógrafo naturalista contempla una conducta hacia el entorno y los seres que viven en ella.

A menudo se mimetiza para no ser descubierto o para no malograr el curso de la existencia de quienes fotografía. El fotógrafo naturalista tiene que mantener tácticas no invasivas y estudiar previamente el comportamiento de cada especie.

Rafa Ramos en una sessió de ” Hidrohyde”.

images

Alfonso Micó. amb una càmera estanca.

Pedro Martinez coloca el seu objectiu en el millor lloc, no en el més cómode.

Javi Ramos vestit amb neopré subjectant el 400mm f2,8 a pols.

Mimetisme total amb un tumbihyde.

baixes temperatures i humitat al Mar del Nord.

Al Desert blanc d’ Egipte aixecant un mur de protecció per al vent.

Rafa Ramos a Escócia amb equip molt pessat.

Luis Carayol amb el 500mm pels penyassegats escocesos.

Marcin Nawrocki i Marius Pomazki a Polónia es mimetitza amb l’ ambient

Protecció i prevenció a Bass RocK.

Amb Noe Ramos pels camíns d’Escócia.

10325724_10204379450706194_2457261916539312310_n

Una matinada gélida a la costa.

En Frànc al llac de les Bulloses. Digiscóping

Una manera d’ apropar-se al protagonista quan es molt llunyà pot ser el digiscóping. Adaptació de qualsevol tipus de càmera a un telescopi.

Una manera de acercarse al protagonista cuando esta muy lejano puede ser el *digiscóping. Adaptación de cualquier tipo de cámara a un telescopio.

Javier Millá a Rio Tinto.

Matinada a Donna Nook. Caminant damunt el glaç amb tot l’ equip a coll.

Mauro Barbotti a Kenia damunt el jeep.

883336_10200742983887082_207750569_o

Javier Ramos a Polónia disnel Hide.

53

Gallocanta . Mireia Canicio combat el fred dins el hide.

digi2

En Franc camuflat.

20

Un gràn equip. Rafael Peralta( Nikon), 40mm + 600mm/ Javier Ramos 5400mm Canon/ Rodrigo Pimentel, 500mm Canon, Rafa Ramos 50mm Canon, Joan Safont 400mm , Canon.

Als Aiguamolls. 400mm f2,8+2x / 100/400mm f4/5,6.

Rafa Ramos observant la costa escocesa.

L’equip no fa el fotògraf!
Aquesta afirmació que pot semblar subjectiva la podem aplicar també a la fotografia de naturalesa.

El equipo no hace el fotógrafo!
Esta afirmación que puede parecer subjetiva la podemos aplicar también a la fotografía de naturaleza.
114422883_10200979086379211_1759172874_nSovint els qui ens veuen amb grans teleobjectius creuen erròniament que per captar els detalls de aus i altres animals en plena natura tot és qüestió de tenir unes eines potents.
Com MES ens apropem al nostre propòsit, més qualitat obtindrem i podrem captar-ne l essència del seu entorn.
Amb grans teleobjectius les perspectives es comprimeixen i la realitat es distorsiona, de tots és sabut que aproparem més el protagonista però també els plans intermedis.

Javier Ramos . ver trabajar este fotógrafo es impresionante.

A menudo quienes nos ven con grandes teleobjetivoss creen erróneamente que para captar los detalles de aves y otros animales en plena natura todo es cuestión de tener unas herramientas potentes.
Como mas nos acercamos a nuestro propósito, más calidad obtendremos y podremos captar la esencia de su entorno.
Con grandes teleobjetivos las perspectivas se comprimen y la realidad se distorsiona, de todos es sabido que acercaremos más el protagonista pero también los planes intermedios.

donnn0Punts de vista diferents, inusuals poden oferir noves imatges sorprenents que portinal’espectado, plans més directes.

aqua

A veces un remojón permite acercarte mucho más.

19

1531826_10205493776443641_4998521652046295525_o

Mireia Canicio suele buscar angulos muy distíntos.

Sovint per captar detalls  cal apropar-se al nostre protagonista convertint-se en amfibi.Es clar que pots trobar-te sorpreses.

11157572_10207158194213045_6315156606588813554_o

10001207_10203802870852058_1436609545_o

964712_10201498762610792_1819435562_oAmenudo para captar detalles el fotógrafo debe convertirse en amfibio, claro que tambien puedes tener compañia .

Joan Safont . fotógraf naturalista es membre de:

WILD PHOTO NETWORK, Wild Nature Photographers, Nature ,Wild Photographer,Nature Photography | Wildlife Photography, Worlds best Photography community, PROTECT WILDLIFE, PhotoNaturalists, Fotografía AVES de la Península Ibérica (España y Portugal), Fotos de Aves de España, SEO Bird Life, AEFONA.

El fotògraf de natura ha de conèixer quelcom més que tècniques fotogràfiques si vol que les imatges aportin informació objectiva.

El fotógrafo de natura tiene que conocer algo más que técnicas fotográficas si quiere que las imágenes aporten información objetiva.

Equip de grabació de só.

tecnic2

anemómetre

altímetre /barómetre de precisió

tecnic1175200_4857765641841_880593654_o-1dainessllibres2522061_4580367747067_1272519951_nllibres1

Fitxa documentalista Escola Universitaria del Maresme.

imglocalizacionGEOLOCALITZACIÓ. El ADN afegit a cada imàtge.

PROTAGONISTA  EL COLOR.

Un espectàcle natural on el color es protagonista.

10257497_10204379432985751_7772882025063209208_oSigui un primer plà, un macro o una panoràmica, la fidelitat del color es important.

Fotometria de qualitat i balanç de grisos o blancs ens donen la fidelitat total

10295916_10204379442185981_2071895973102578326_o

La gestió d’ arxiu fiable i copies de seguretat.

10275499_10204379447066103_3894745074601945148_oTractaments en grups o series i etiquetatge.

28287611-montajes-de-diapositivas

clasificació analógica.

 LA NATURA COM A PROTAGONISTA

Grans espais per gaudir de l’ intensitat que ens volta . No sempre es precisen grans teleobjectius, sovint un angular o un 50mm ens poden sorprendre amb imatges fantàstiques que reflecteixen cada instant Els capvespres, les matinades ….. A la muntanya, vora el riu, al mar sigui d’aigua o de dunes de sorra la fotografia és l’einamàgica.

Grandes espacios para disfrutar de la intensidad que nos cerca . No siempre se precisan grandes *teleobjectivos, a menudo un angular o un 50mm nos pueden sorprender con imágenes fantásticas que reflejan cada instante Los atardeceres, las madrugadas ….. En la montaña, borde el río, al mar sea de agua o de dunas de arena la fotografía es la herramienta mágica.

pic_01

objectius-a

v0110005826_10203850903612847_891522628_o2MR26mr25337Marroc-31Marroc-1231465203_10203144233826544_1252165312_n10636495_10205128669356192_7835908352090277683_odesertsal665419_4867119515682_1909778317_o10291695_10204379453506264_852850667039388493_n1238104_10203872222785813_320453895_n1399137_10203978711727970_1725428921_o10257726_10204409174969282_5659633218479992241_oaig8nook2sanpol10397195_10204538020030328_945225546771637284_o409648_10200412906185060_1508207424_n

10547640_10205031672451330_8372894249826478606_n

male Sigui gràn o petit el nostre equip ha de estar protegit en tot moment.

equip2

transport del equip personal.

QUAN ELS PROTAGONISTES ES MOUEN O ESTÀN LLUNY

Aquí l’equip és més específic. Cal equipar-se amb lents lluminoses que ens permetin treballar amb condicions adverses i fer-ho amb velocitats molt altes…

Són equips pesats i que sovint cal fixar al trípode per assegurar l’enfocament. Poden ser versàtils amb zooms extensos o fixes que garanteixen millor qualitat.. aquí el factor de multiplicació de la càmera pot ajudar-nos per obtenir més llargada focal.

CUANDO LOS PROTAGONISTAS SE MUEVEN O *ESTÀN LEJOS
Aquí el equipo es más específico. Hay que equiparse con lentes luminosas que nos permitan trabajar con condiciones adversas y hacerlo con velocidades muy altas…

Son equipos pesados y que a menudo hay que fijar al trípode para asegurar el enfoque. Pueden ser versátiles con zooms extensos o fijas que garantizan mejor calidad.. aquí el factor de multiplicación de la cámara puede ayudarnos para obtener más longitud focal.

objectius-c

Objectius que utilizo normalment per fauna o acció.

Rotulas de balancí per gràns teleobjectius

niubyn414836_10200167847258740_145548216_o9810368379_10204297213890325_2321214055452817586_oag5abellarols001abellarols004avstira_MG_080731al vent_MG_865610366090_10204527085556973_3574533929122425164_n14portadas715795157pinswith127318focnook225nook00011602130_10203624094022749_1451734579_oavetorosuyyirisssIMG_0010_11486036_10203116997425651_1607580203_o136012macaco 12 (1 de 1)elefmonsV28V32VIDA SALVAJE30467_1525929188012_4030762_n

QUAN EL PROTAGONISTA ES PETIT

Aquest és un apassionant mon on les distàncies es magnifiquen i el fotògraf es veu immers en una dimensió desconeguda.
La tècnica d il·luminació és molt acurada i complexa per a fer visibles detalls quasi imperceptibles al nostre ull.

Cuánto el protagonista es muy pequeño.

Este es un apasionante mundo donde las distancias se magnifican y el fotógrafo se ve inmerso en una dimensión desconocida.
La técnica de iluminación es muy cuidadosa y compleja para hacer visibles detalles casi imperceptibles a nuestro ojo.

objectius-b

10mm f2,8 ¡macro / 65mp macro. específics per aquesta activitat.

mili

microenfoque de precissió

445f6521914209863135grogaMirades inaccesiblesAMFA- Entrevista a Un fotografo de naturaleza.

mirada2expo1expo2Captura de pantalla 2014bannpagina11

En el decurs de l’ aula de fotografia els alumnes treballen diferents àmbits en estreta col-laboració amb els professors. El retrat al estudi i la macrofotografia han protagonitzat les primeres aplicacions practiques en les nostres instal·lacions.

En el transcurso del curso en el  aula de fotografía los alumnos trabajan diferentes ámbitos en estrecha colaboración con los profesores. El retrato en estudio y la macrofotografía han protagonizado las primeras aplicaciones prácticas en nuestras instalaciones.

pagina2triptico-flm

La lectura fotogràfica porta a reconèixer estils i a analitzar-ne la tècnica. L alumne pren models existents i treballa en equip un tríptic . L il-luminació s. observa des de punts diversos valorant -en el factor quantitatiu i el qualitatiu.

La lectura fotográfica lleva a reconocer estilos y analizar la técnica. El alumno toma modelos existentes y trabaja en equipo un tríptico descriptivo. El iluminación se observa desde puntos diversos valorando en el factor cuantitativo y cualitativo.fotuulprofesEquip de professors. Carles Paul, Cristófol Casanovas, Joan Safont.

Un pensament sobre “LA NATURA COM A OBJECTIU

  1. L’objectiu és la natura…que es d’on venim i on anem. Nosaltres som mers espectadors…alguns com tu… a més a més…en documenten amb instantànies la seva grandària…encara que siguin insignificants amb magnífics macros.

Deixa un comentari